Vruće teme

Miroslav Mišković: Ja, tajkun

MediaSfera

 

Od petka 13. aprila u prodaji će se naći knjiga Miroslava Miškovića „Ja, tajkun“. Nesvakidašnja autobiografska priča otvara svojevrstan presedan na ovim prostorima i osvetljava sudbinu čoveka koji četiri decenije ispisuje ekonomsku istoriju Srbije: izgradio je korporaciju evropskog ranga, stekao bogatstvo, zaposlio desetine hiljada ljudi – ali zaradio i otmicu, hapšenje, medijsku harangu i status državnog neprijatelja.




Knjiga Ja, tajkun jedinstvena je ispovest čoveka koga je Milošević smatrao saradnikom, Đinđić prijateljem, Tadić protivnikom, a Vučić neprijateljem. Prvi put Miroslav Mišković govori o tome kako je zaradio prvi milion, a kako je „Maksi“ prodao za milijardu, kako razvija i zašto prodaje kompanije, kakva je logika poslovanja i priroda znanja kojim se kreira biznis.

 

Odlukom da prekine višedecenijsko ćutanje, Mišković svojom knjigom afirmiše za nas novo shvatanje biznisa, raskrinkavajući predrasude i zablude o tržištu, preduzetništvu, sticanju novca, privatnoj svojini. U svojoj ispovesti, pisanoj u do sada nepoznatoj formi ekonomskog trilera, otkriva principe svog poslovanja i iznosi mehanizme kojima je gradio kompanije, podizao njihovu vrednost, a na kraju ih, sa velikom zaradom, prodavao.

 

„Više od četrdeset godina života posvetio sam biznisu. Stekao sam iskustvo, u društvenoj, privatnoj, tranzicionoj ekonomiji, koje želim da podelim, pre svega sa mladima, jer verujem da jedino oni mogu da Srbiju unaprede i uvedu je u red naprednih društava i zemalja. Želim da ohrabrim sve preduzetnike, jer to su ljudi koji zemlju vuku napred, a kod nas tradicionalno nemaju tretman kakav im svuda u svetu pripada“, kaže autor knjige predsednik Delta Holdinga Miroslav Mišković.

 

Autobiografija „Ja, tajkun“ jeste lično i verodostojno svedočanstvo o ekonomskim prilikama, izneto bez analitičkih uopštavanja, isključivo kroz autorovo neposredno iskustvo. Miroslav Mišković u njoj ogoljuje iskonski nesporazum države i preduzetnika na ovim prostorima ‒ sudar principa ideologije i privređivanja, kritikuje konkretne postupke konkretnih ličnosti, oštro, ali bez malicioznosti, ne štedeći nikoga u okruženju, pa ni sebe.

 

Otkrivajući tajne najuspešnije kompanije od Vardara do Triglava, ova knjiga postaje pravi udžbenik praktične ekonomije. Opisujući najveće podvige i promašaje njenog lidera i pričajući o tome kako ga je oteo Zemunski klan a kako uhapsila aktuelna vlast, ispovest najpoznatijeg tajkuna izrasta u nesvakidašnju autobiografiju koja uspostavlja ekonomski triler kao nov žanr u našoj literaturi.

 

Knjigu „Ja, tajkun“ možete pronaći  u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, online knjižari www.delfi.rs i na sajtu www.laguna.rs.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .