Pop kultura

Grejs Džons dolazi na ovogodišnji EXIT

 

Jedna od najvažnijih svetskih umetnica savremenog doba, revolucionarna muzička ikona, supermodel i filmska zvezda, istinski besmrtna – jedna, jedina i neponovljiva Grejs Džons dolazi na EXIT!




Ova nesvakidašnja ličnost nam dolazi iz najviše i poslednje klase „vanzemaljaca“, od kojih su mnogi na Zemlji ostavili neizbrisiv trag i nažalost otišli – Dejvid Bouvi, Prins i Majkl Džekson, menjali su svet sa njom. Na glavnoj pozornici festivala pokazaće da je još pre Madone, Ladi Gage i Rijane, kojima je bila najveći uzor, prva uvela avangardnu umetnost i visoku modu u svetske muzičke tokove.

 

Nenadmašni „Vogue“ proglasio ju je „ultimativnom modnom muzom“, a muzički autoritet „Rolling Stone“ za „neodoljivu umetnicu, modnu ikonu i simbol“. Nakon premijere na filmskom festivalu u Torontu, dugo snimani dokumentarni film o životu fascinantne art-rok aristokratkinje, „Grace Jones: Bloodlight & Bami„, imaće i svoju bioskopsku premijeru ovog proleća, upravo pred njenu turneju sa kojom dolazi na tvrđavu.

 

Jamajčanka iz visokog društva

 

Jamajčanka iz visokog društva, karijeru počinje kao supermodel u Parizu i Njujorku, radeći okružena modnim kolosima kao što su Iv Sent Loran, Karl Lagerfeld, Kenzo Takada i Đorđo Armani, a lično Isej Mijake je uzima da mu bude vodeći model na istorijskoj reviji u Tokiju 1976. godine. Njeno lice krasi naslovnice magazina „Vogue“ i „Elle„, a fotografišu je lično Helmunt Njutn i Gaj Bordin. Grejs se ubrzo našla u zavodljivom vrtlogu najglamuroznije diskoteke svih vremena, njujorškog Studija 54, gde su njeni najveći fanovi tamošnja zvezdana klijentela, pre svih dvojica velikih umetnika 20. veka, Endi Vorhol i Kit  Hering, te brojni glumci i disko magnati, zauvek omađijani njenom, gotovo božanskom pojavom.

 

Ipak, nju kao živo umetničko delo stvarao je njen saputnik i čuveni francuski umetnik Žan-Pol Gud, koji je njenu divlju i nezadrživu energiju, urođenu androginost i nadljudskost pretvorio u neiscrpni niz nezaboravnih scenskih i televizijskih nastupa („One Man Show“, 1982), te fotografija koje će još vekovima krasiti galerije, muzeje i udžbenike istorije umetnosti. Među njima je i, kako je mediji nazivaju, „jedna od najpoznatijih fotografija u istoriji pop kulture“, naslovna strana kompilacijskog albuma „Island Life„, ali i čitava plejada drugih, ručno manipulisanih fotografija u vreme kada je „fotošop“ označavao zanatsku radnju na uglu, a ne svemoćni softver. Retko poznato je i da je upravo zbog ljubavi sa Gudom, odbila glavnu ulogu u kultnom filmu Ridlija Skota – „Blade Runner“.

 

Glamur i sila

 

Spoj glamura i nezadržive sile skovan je u reči „glamazonka“ koja najbolje opisuje nepatvorenu autentičnost i snagu dostojnu ratnice koju Grejs igra uz Švarcenegera u filmskoj sagi o Konanu ili pak fatalne Bond žene koja može da savlada i jednog agenta 007. Neverovatna Grejs Džouns svoju mentalnu i fizičku spremnost i danas sa lakoćom prikazuje na najvećim svetskim festivalima i pozornicama, u scenski raskošnim nastupima koji izazivaju nepodeljeno divljenje kod publike. Nakon njenog nastupa na prošlogodišnjem Wilderness festivalu u Velikoj Britaniji, ugledne novine Telegraph savršeno su sumirale njenu neiscrpnu energiju, sa zapažanjem da sa lakoćom vrti hulahop punih 20 minuta bez prestanka, dok istovremeno peva i publici predstavlja svoj vrhunski bend.

 

Karijeru počinje rušeći dotadašnje stereotipe o tome kako bi manekenka trebalo da izgleda, ali ubrzo otkriva svoju pravu ljubav – muziku. Već 1977. izdaje prvi od deset studijskih albuma, uz kultni disko hit „I Need A Man„, te fantastičnu obradu „La Vie En Rose“ čuvene Edit Pjaf! Nakon disko ere, njeno jamajčansko srce pronalazi se u saradnji sa čuvenim rege tandemom Sly & Robbie koji kreiraju ultimativni hit „Pull Up to the Bumper“ sa kojim provodi čak sedam nedelja pri vrhu Billboard top liste. Ubrzo sledi i famozni „LibertangoAstora Pjacole čiju čuvenu temu obrađuje u velikom hitu „I’ve Seen That Face Before“.

 

Renesansna žena

 

Grejs Džons se može reći da je istinska „renesansna žena“, koja je svojom svestranošću uticala na savremenu kulturu, ali i celokupno društvo, pre svega kao vizija samostalne i uspešne tamnopute žene.

 

Bilo da su u pitanju muzičke ili modne transformacije, provokacije ili upečatljivi nastupi, jedna stvar je sigurna – Grejs je to prva uradila i ovogodišnji EXIT biće životna prilika da se ova, prava istorijska ličnost i savremena ikona doživi u svom punom sjaju na našoj najvećoj koncertnoj pozornici.

 

EXIT 2018

 

EXIT festival biće održan od 12. do 15. jula na Petrovaradinskoj tvrđavi u Novom Sadu i predstaviće neke od najtraženijih svetskih zvezda kao što su Migos, David Guetta, Ziggy Marley, Fever Ray, LP, Alice Merton, Nina Kraviz, Richie Hawtin, Adam Beyer b2b Ida Engberg, Maceo Plex, Solomun, Amelie Lens, Ben Klock, Jax Jones, Ofenbach, Mahmut Orhan, Carl Craig, Tale of Us, Sevdaliza, Burak Yeter, Madball, Brujeria, Ofenbach, Slapshot, Dog Eat Dog, Slaves, Idles, Asphyx, Bombers i mnoge druge. Ulaznice po promotivnoj ceni sa 65% popusta od finalne, za 6.490 dinara prodaju se onlajn putem sajta exitfest.org, kao i direktno u mreži Gigs Tix, a na sajtu zvanične turističke agencije exittrip.org dostupni su i turistički paketi koji pored ulaznica, sadrže i opcije za smeštaj i prevoz do EXIT festivala.




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .