Magazin

Iber de Živanši i Odri Hepbern: Prijateljstvo koje je promenilo modu

Njihovo prijateljstvo bilo je jedno od najlepših prijateljstava u modnoj industriji. Ali životno partnerstvo filmske dive Odri Hepbern i legende visoke mode Ibera de Živanšija zamalo se nije dogodilo.




Aristokratski francuski dizajner, koji je umro u ponedeljak u 91. godini, odbio je da obuče britansku glumicu kada su se upoznali 1953.

 

“Kada je Odri došla do mene i zatražila me da osmislim haljine za film ‘Sabrina’ nisam znao ko je ona. Mislio sam da je Ketrin Hepbern,” rekao je Živanši u intervjuu za AFP pre nekoliko godina.

 

Pošto je tek godinu dana ranije pokrenuo sopstvenu firmu, nije bio u poziciji da radi tako veliki projekat kao što je bila “Sabrina”.

 

“Nisam imao dovoljno krojačica u studiju“, objasnio je.

 

Ali Hepbern nije prihvatila “ne” kao odgovor i pozvala ga je na večeru. “To je u ono doba bilo stvarno iznenađujuće od mlade, lepo vaspitane dame”, rekao je dizajner.

 

Tokom večere Živanši, samo dve godine stariji od nje, potpuno je potpao pod njen šarm. Idući dan pozvao ju je u svoj pariski studio.

 

Ubedila me je da radim za “Sabirnu” i kako je samo bilo mudro što sam prihvatio“, kazao je u šali.

 

Bio je to početak divnog prijateljstva.

 

Hepbern je glumeći uz Hemfrija Bogarta i Vilijema Holdena u “Sabrini” blistala u Živanšijevoj haljini za bal boje slonovače, protkane crnim cvetovina, koja je ušla u filmsku istoriju.

 

Od tada nadalje Živanši je dizajnirao odeću za sve njene filmove, a 1954. godine, u kojoj je “Sabrina” zaigrala u bioskopima, nosila je njegovu haljinu prihvatajući Oskara za najbolju žensku ulogu za “Praznik u Rimu”.

 

Sedam godina kasnije Živanši će joj skrojiti slavnu “malu crnu haljinu” za film “Doručak kod Tifanija”.

 

Njihovo prijateljstvo bilo je mnogo više od same odeće, ali Živanši je rekao da nikada nije pokušao da je ubedi da nosi bilo što drugo osim onoga “što voli i što može nositi”.

 

On je mnogo više od dizajnera, on je stvaralac posebnosti“, rekla je jednom Hepbern za svog prijetelja, koji je bio uz njenu postelju kad je umrla u Švajcarskoj 1993. godine.

 

Iber de Živanši

 

Od prve revije 1952. do 1995. i odlaska iz svoje modne kuće, prodate grupi LMVh 1988, Iber de Živanši je tokom četdeset godina obeležavo svet mode elegancijom svojih kreacija kao što je čuvena mala crna haljina koju je nosila glumica Odri Hepbern u filmu “Doručak kod Tifanija”.

 

 

 

 

Živanši je rođen 21. februara 1927. godine u francuskom gradiću Bovazu. Iber se sa 17 godina preselio u Pariz i upisao prestižnu Nacionalnu školu za likovne umetnosti, a zahvaljujući velikom crtačkom talentu odmah je počeo da radi za neke od najuticajnijih modnih dizajnera tog doba.

 

Prve kreacije napravio je za Žaka Fajta, a zatim postaje asistent legendarne Else Skjapareli, najveće suparnice Koko Šanel. Nije dugo trebalo da se talentovani mladić osamostali. Sa samo 24 godine otvorio je svoju modnu kuću i ubrzo doživeo veliki uspeh.

 

U njegovoj prvoj kolekciji posebno se istakla bluza s pufnastim rukavima pod nazivom “Betina“, a kao inspiracija za ovu kreaciju poslužila je njegova prva muza, slavna francuska manekenka Betina Graciani.

 

 

 

Međutim, jedna druga muza obeležila je njegov život profesionalno i privatno. Dok je 1953. s nestrpljenjem iščekivao prvi susret s gospođicom Hepbern, verujući da mu dolazi Katarina Hepbern, u salon je ušetala – Odri Hepbern.

 

Ona je bila ambasadorka njegove modne kuće i nosila Živanšijeve kreacije na filmu i u privatnim prilikama. Nezaboravna crna haljina iz filma “Doručak kod Tifanija” do danas je ostala pojam čiste elegancije i sofisticiranosti, odlika koje su legendarnoj glumici bile urođene i pretvorile je u modnu ikonu.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .