Kultura

Otvorena izložba “Blago i carevi – raskoš rimske Srbije” u Italiji

Izložba „Blago i carevi – raskoš rimske Srbije” otvorena je sinoć u palati Meizlik u Akvileji na severoistoku Italije i trajaće do 3. juna.

 

Postavku čini 61 eksponat reda najznačajnijih ostvarenja umetnosti i zanatstva, od 1. do 6. veka, kada je prostor današnje Srbije bio integralni deo Rimskog carstva.




Eksponati na svoj način dočaravaju i period promena Rimskig carstva u svojim ondašnjim provincijama koje su bile na tlu današnje Srbije. Primerice, period raskošnih carskih palata i gradova: Medijanu Konstantina Velikog, Romulijanu (Gamzigrad), rodno mesto cara Galerija, Šarkamen Maksimina Daje ili Sirmijum, jednu od četiri zvanične prestonice Rimskog carstva u kojoj se nalazila palata Konstantina Velikog i njegovog sina Konstancija Drugog.

 

Kako kaže autorka izložbe Ivana Popović, u Akvileji je ispričana priča o rimskim osvajanjima, promenama u carstvu, o kontaktima sa varvarskim plemenima i iz različitih uglova sagledan period Rimskog carstva na tlu današnje Srbije na kome je rođeno 17 rimskih careva.

 

Antonio Zanardi Landi, predsednik Fondacije “Akvileja”, rekao je, između ostalog, da je Akvileja, kao i Srbija, vekovima predstavljala pograničnu teritoriju.

 

– Nastala je kao vrata ka istoku koja bi omogućila širenje Rimskog carstva, ali je za nekoliko godina postala kapija sa istoka. U Akvileji su se prožimali uticaji sa Balkana, Bliskog istoka, sa severa Afrike, a kroz to se stvarala specifična kultura – rekao je Antonio Zanardi Landi.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .