Događaji

Razgovor Danilo Kiš ili Noć i magla u Domu omladine Beograda

Arhipelag i Dom omladine Beograda organizuju razgovor Danilo Kiš ili Noć i magla u četvrtak 22. februara, na dan piščevog rođenja, u sali Amerikana s početkom u 19 časova.




U razgovoru učestvuju pozorišni reditelj Boris Liješević i pisci i književni kritičari Srđan Vučinić i Gojko Božović.

 

Neposredan povod za razgovor o dramama Danila Kiša jeste činjenica da se upravo navršava pedeset godina od nastanka piščevih drama Elektra i Noć i magla.

 

U razgovoru Danilo Kiš ili Noć i magla biće predstavljena nova čitanja Kišovih televizijskih i pozorišnih drama: Noć i magla, Papagaj, Drveni sanduk Tomasa Vulfa i Mehanički lavovi, kao i dva piščeva filmska scenarija: Marin Držić Vidra i Končarevci.

 

Iako su ova dva scenarija poručena od strane tada značajnih filmskih kuća, oni su iz različitih razloga ostali nerealizovani. Ova dva filmska scenarija prvi put se objavljuju u okviru nekog izdanja izabranih ili sabranih dela Danila Kiša.

 

Dok su filmski scenariji Marin Držić Vidra i Končarevci pisani na samom kraju sedamdesetih godina, Kiš TV i pozorišne drame piše u rasponu od polovine šezdesetih do kraja sedamdesetih godina.

 

Posetioci večeri moći će da pogledaju projekciju TV drame Noć i magla.

 

Drame i filmski scenariji Danila Kiša objavljeni su u dve knjige u okviru Dela Danila Kiša u 10 knjiga koja je objavio Arhipelag, kao ekskluzivni izdavač dela Danila Kiša za Srbiju, Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu. Kišova najpoznatija drama Elekra objavljena je u posebnoj knjizi, zajedno sa piščevim pesničkim opusom, dok su tri TV drame, dramatizacijha Grobnice za Borisa Davidoviča i filmski scenariji objavljeni u knjizi Noć i magla.

 

Danilo Kiš je pisac koji ima ne samo tumače nego i čitaoce koje neprestano stiče i u novim generacijama. Upravo zato je neophodno da dela Danila Kiša stalno budu dostupna i da budu predmet novih čitanja i razgovora. Knjige Danila Kiša, bolje od ma čega drugog, po­kazuju da sve nije književnost, ali da književnost može biti najbolji deo našeg iskustva. Delo Danila Kiša potvrđuje piščeve reči s početka osamdesetih godina o „veličanstvenom mehanizmu koji ne dozvoljava da se svet obesmisli, da reči izgube svoje značenje“.




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Austrijski filmski festival 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .