Fenomeni

Forenzička replika: Ovako je zaista izgledala kraljica Nefertiti

 

Lice jedne od najlepših žena na svetu ponovno je oživljeno. Zahvaljujući 3D tehnologiji rekonstruisano je lice egipatske kraljice Nefertiti, saopštili su naučnici sa Univerziteta Bristol.




Trebalo im je 500 sati da bi ponovo stvore bistu i lice nekadašnje vladarke Egipta koja je sačuvana zahvaljujući mumifikaciji. Naučnici su čak ukrasili bistu nakitom koji je ručno izradio Dior.

 

Nefertiti, bista koja se čuva u Antičkom muzeju u Berlinu

 

Egiptolog doktor Aidan Dodson sa Univerziteta u Bristolu dobio je dozvolu egipatskog Ministarstva antikviteta i Egipatskog muzeja da ukloni zaštitno staklo koje je pokrivalo mumiju Mlađe dame” kako bi je pregledao.

 

Koristeći najnoviju 3D tehnologiju slikanja, lice mumije je digitalno mapirano kako bi se izradila replika glave koja je zapravo jednaka kao skulptura kraljice Nefertiti.

 

Lice kraljice Nefertiti 3D replika

 

Ipak, boja kože vladarke stare 3.400 godina podigla je dosta kontroverzi. Mnogi ljudi na društvenim mrežama tvrdili su da verovatno nije bila toliko svetla u stvarnosti.

 

Ceo proces zabeležen je i emitovan na Travel Channelu.

 

Skulptura daje tačan prikaz izgleda vladarke i podupire teoriju da je mumija majke faraona Tutankamona zapravo kraljica Nefertiti, piše Mejl onlajn.Oštećena mumija koju su nazvali mumija “Mlađe dame” otkrivena je u grobnici u egipatskoj Dolini kraljeva 1898. Putem DNK analize iz 2010. dokazano je da je to biološka majka faraona Tutankamona.

 

Ovo je neverovatno. Kada se ovo otkriće iskombinuje s najnovijim čitanjem genetskih podataka, postaje uzbudljiv dokaz da je mumija Mlađe dame zapravo kraljica Nefertiti”, rekao je doktor Dodson.

 

3D replika lica kraljice Nefertiti

 

Nefertiti je vladala Egiptom pre 3.300 godina – od 1359. do 1336. pre Hrista, bila je ili majka ili pomajka Tutankamonu.

Izvor:100posto.hr




Dodaj komentar

Click here to post a comment

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .