Magazin

Kako je propeti konj postao simbol kompanije Ferrari?

Foto: Ferrari

 

Crni „propeti konj“ na žutoj podlozi ukrašava Ferrari automobile već sedam decenija, od 1947. i prvog modela koji je napravljen u Maranelu, ali je taj simbol nastao u periodu između dva svetska rata, dok je Enco Ferari učestvovao u auto-trkama za volanom modela Alfa Romea.

 

Budući osnivač kompanije koja danas predstavlja sinonim za supersportske automobile, posle Prvog svetskog rata bio je poznat kao uspešan vozač na trkama automobila.




Prema rečima samog Enca Ferarija, on je jednog dana upoznao roditelje pokojnog vazduhoplovnog asa iz Prvog svetskog rata, Frančeska Barake, koji su mu predložili da na svoje trkačke automobile stavi amblem „propetog konja“, kao amajliju.

 

Ovaj simbol nalazio se na grbu porodice Baraka, a tokom rata nosio ga je i Frančesko na svom avionu. Enco je prihvatio njhovu sugestiju, ali je za podlogu izabrao žutu boju, simbol Maranela.

 

Enco Ferari (levo) iz trkačkih dana

 

Novi amblem pojavio se na automobilima marke Alfa Romeo, koji su pripadali Encovom trkačkom rimu Scuderia Ferrari, na trci Spa Grand Prix 1932. godine.

 

Alfa je 1933. zapala u finansijske poteškoće, pa je morala da se povuče iz trka, ali je Scuderia Ferrari ostala u takmičenju koristeći i dalje vozila tog italijanskog proizvođača, ali sa sopstvenim logom.

 

Kada je Drugi svetski rat okončan, Enco Ferari je nastavio da radi na sopstvenom trkačkom automobilu.

 

Tako je 1947. stvoren prvi Ferrari Tipo 125S koji je ponosno nosio simbol crnog pastuva na žutoj podlozi. Ovaj model debitovao je 1948. na trci za Veliku nagradu Italije. Ostalo je istorija.

 

Izvor:




Dodaj komentar

Click here to post a comment

NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .