tech/web

Zakerberg: „Fejsbuk“ će davati prednost „verodostojnim“ medijskim kućama

 

„Fejsbuk“ je odlučio da pozove svoje korisnike u borbu protiv dezinformacija i na prepoznavanje „verodostojnih“ izvora, zbog poplave senzacionalizma i dezinformacija, objavio je u petak izvršni direktor Mark Zakerberg.




„Previše je senzacionalizma, dezinformacija i podeljenosti u današnjem svetu“, ocenjuje on, dodajući da „društvene mreže omogućuju ljudima plasiranje informacija brže nego ikada“.  

 

Zato je važno, smatra on, da svaki korisnik istakne kvalitetnu informaciju, ali je isto tako naglasio da je „goruće pitanje na koje pokušavamo da odgovorimo – kako odlučiti koji su izvori informacija verodostojni“.  

 

Kompanija koja ima više od dve milijarde korisnika kaže da će između ostalog koristiti ankete kako bi utvrdila koje medijske kuće korisnici Facebooka smatraju verodostojnima.  

 

„Ta novina neće promeniti količinu informacija koju ćete videti na Facebooku. To će samo promeniti ravnotežu informacija u korist izvora koje se smatra verodostojnima“, kaže Zakerberg.

 

Već od sledeće nedelje, najavljuje on, News Feed – ključni proizvod kompanije na tom području, davaće prednost kvalitetnim vestima pred onima koje objavljuju manje verodostojni izvori.

 

 

 

Podsetimo osnivač Facebooka Mark Zakerberg najavio je velike promene u algoritmu koji uređuje početnu stranu, to jest News Feed pa će tako od sada prioritet biti na „smislenim društvenim interakcijama“ nad „relevantnim sadržajem“, čime će se osigurati da je vreme provedeno na Facebooku „dobro provedeno“.

 

Konkretno, to znači da će „Fejsbuk“ davati manji značaj i doseg postovima, fotografijama i video klipovima koje šeruju mediji i poslovne organizacije. Ova promena se u Srbiji već dogodila uvođenjem Explore Feeda ali za sada nije poznato da li će ovaj sistem zaživeti svuda u svetu i u kom obimu.

 

Kako piše “Gardijan”, čini se da su ove promene zamišljene i kao odgovor na kritike koje je „Fejsbuk“ trpeo tokom cele prošle godine, a prema kojima je ova društvena mreža odgovorna za širenje dezinformacija, pomoću kojih se uticalo i na izbore u SAD-u krajem 2016. godine, ali i za eksploatisanje ljudske psihologije sa svrhom sticanja profita.

 

Ova promena će najznačajniji efekat imati na medije koji proizvode vesti, budući da su poslednjih godina mnogi od njih svoj sadržaj koji promovišu na „Fejsbuku“ prilagodili još uvek važećem algoritmu News Feeda. Zakerberg je priznao da će ove promene verovatno rezultirati u smanjenju vremena koji korisnici provode na „Fejsbuku“, što bi moglo imati i negativne posledice za kompaniju, makar kratkoročno.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .