Fenomeni Preporučujemo

Diskaveri istražuje: Postoji li Teslin Zrak smrti?

Iduće subote počinje dokumentrano-igrana serija “Tesla: Strogo poverljivo” na kanalu Diskaveri

 

Mnogo se tajni vijori oko lika i dela Nikole Tesle, i s godinama one ne nestaju i ne rešavaju se. Naprotiv. Jedno od pitanja koje muči današnjicu je i da li je Tesla osmislio jedno od prvih oružja za masovno uništenje i da li je ubijen zbog toga. Posle njegove smrti pronađen je obijen i ispražnjen sef, a veliki deo njegovih dokumenata i istraživanja je nestao.




Upravo ovim pozabavili su se autori serije Tesla: Strogo poverljivo”, koju ćemo od iduće subote, 27. januara u 21.00, moći da pratimo na Diskaveriju. Kako pišu “Večernje novosti” reč o uzbudljivom i napetom ostvarenju. Između ostalog, videće se nekoliko eksperimenata u kojima su stručnjaci pokušavali da naprave Zrak smrti.

 

Serija prati inženjera koji vodi tim za izgradnju i testiranje Teslinog smrtonosnog pronalaska: Zraka smrti. Tim stručnjaka bio je i u Srbiji kako bi saznali više o našem velikom pronalazaču. Radio, mobilni telefoni i naizmenična struja promenili su način na koji ljudi žive, a njih povezuje upravo Nikola Tesla. Ovog velikog naučnika često su nazivali čovekom koji je izumeo 20. vek, bio je najpoznatiji i najveći um svog vremena. Godine 1943. Tesla je pronađen mrtavu hotelskoj sobi.

 

 

FBI je, 2016. skinuo oznaku poverljivosti sa 250 dokumenata koji pružaju uvid u Tesline poslednje dane života i u njegove radove. Ovi dokumenti otkrivaju nove informacije o oružju koje je Tesla osmislio i nazvao Zrak smrti, i za koje su, kako pokazuju fajlovi, bile zainteresovane svetske sile – SAD, SSSR i Sile osovine. Na osnovu ovih FBI dokumenata mnogi eksperti su došli do zaključka da je neophodno izvršiti detaljnu istragu kako bi se utvrdilo šta se desilo Tesli. Serija će pružiti uvid u nove informacije o smrti i otkrićima slavnog pronalazača.

 

U ovom TV projektu vojni istražitelj Džek Marfi i istoričar koji se bavi Teslinim likom i delom, Kameron Prins, putuju svetom u potrazi za informacijama o Teslinim pronalascima i istraživanjima koja su nestala iz njegovog sefa. Kako bi pronašli više informacija u vezi sa nestalim dokumentima i da bi došli do novih saznanja u vezi sa Zrakom smrti, Marfi i Prins posećuju različite lokacije širom Amerike, a put ih navodi i u Srbiju. Njih dvojica obavljaju niz razgovora sa stručnjacima, kao i sa Teslinim rođacima. U Srbiji, otkrivaju dokumenta koja će promeniti način na koji svet vidi Teslu i njegovo oružje. Duboko u Teslinoj arhivi, pomenuta ekipa pronalazi i istražuje njegove rukom ispisane skice i proračune Zraka smrti, koji dosad nisu viđeni.

 


Vojni istražitelj Džek Marfi i istoričar Kameron Prins u Beogradu Foto Diskaveri

 

Marfi i Prins dele pronalaske sa inženjerom Aronom Košom koji je okupio tim kako bi izgradio i testirao prototip Zraka smrti. Ukoliko se dokaže da je moguće izgraditi i aktivirati ovo fatalno oružje, to može otvoriti nova pitanja kad je reč o smrti naučnika. Teslin Zrak smrti je mogao da poremeti ravnotežu snaga u Drugom svetskom ratu, što je možda glavni razlog da se svetske sile upuste u trku ko će ga se prvi dokopati – ili bar osigurati da Zrak ne padne u ruke neprijatelja.

 

Autori serije  “Tesla: Strogo poverljivo”

 

Seriju “Tesla: Strogo poverljivo” za Diskaveri producirala je kuća Sirens Media LLC, na čelu sa producentima Rebekom Difenbah, Valeri Haselton Drešer, Lusilom D’Agostino, Fejt Gaskins, Džonom Kolinom i Kejsi Dejl. Viši potpredsetnik za produkciju i razvoj Diskaverija je Kris Rantamaki, izvršni producenti su Džozef Šnejer i Majkl Gara, a producent Marina Harison.

 

Izvor: Novosti




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .