Magazin

Centar Beograda će biti POTPUNO PROMENJEN: Pešačka zona do 2020.

 

Fotografije: Grad Beograd / Promo; Aleksandar Jočić

 

 

Radovi na uređenju pešačke zone traju već dve godine, a još toliko biće potrebno da srce Beograda dobije potpuno nov izgled, po ugledu na druge evropske metropole.

 

Zona za pešake zamišljena je tako da ima četiri dominantne celine – zonu kulture na potezu Vasina ulica – Studentski trg, potom Knez Mihailovu, kao pretežno trgovačku štraftu, a spuštajući se dalje ugostiteljsku zonu formiraće kraj oko Obilićevog i Topličinog venca i ulice Vuka Karadžića i Kralja Petra. Konačno, kao najznačajnija kulturno-istorijska celina u pešačkoj zoni svoje mesto će naći i Kosančićev venac.

 

Mapa kompletne pešačke zone

 

Do sada završeni su radovi u Vukovoj ulici, na platou kod “Crvenog petla”, zatim u Zmaj Jovinoj i Delijskoj ulici, na Obilićevom vencu i u Cara Lazara.

 

– Trenutno se radi deo Ulice Nikole Spasića, koja je dobila kamene kaskade kako bi lokali mogli da izbace svoje bašte. Odluka o baštama jedna je od prvih koje smo doneli, a podrazumeva zabranu zatvorenih bašta i njihovo unificiranje. Ova ulica uskoro će biti završena, a radovi će se do kraja godine izvoditi i u Kralja Petra i Gračaničkoj, dok će Kosančićev venac biti gotov do kraja januara – objašnjava glavni gradski urbanista Milutin Folić.

 

Za sledeću godinu priprema se uređenje Topličinog venca, sa Parkom vojvode Vuka, u kojem će se naći dečje igralište i mali amfiteatar, uz skulpture Olge Jevrić.

 

Oko tog srca pešačke zone formiraće se prolazi do Kosančićevog venca, odnosno Pop Lukine, a 2018. se kreće i sa uređenjem Karađorđeve ulice i Trga republike. On će biti popločan širim pločama i sa jedne strane će fokus stavljati na Narodni muzej i Spomenik knezu Mihailu, a sa druge će se postaviti dupli drvored.

 

Ovako će izgledati Topličin venac

 

Radovi će sa sobom doneti i izmene u autobuskom i trolejbuskom saobraćaju. Gradski prevoz više neće ići na Studentski trg, već će okretati oko parkića kod Doma Vojske.

 

– Za sada trolejbusi moraju da idu u depo na Dorćolu, koji će biti premešten u naselje Medaković, te kad se on bude izmestio vozila neće morati da idu Dobračinom. Deo njih će dolaziti sa Terazija, tranzitirati preko Trga republike i ići u Makedonsku, dok će se drugi deo ili okretati na Trgu ili silaziti na novi terminus u Dunavskoj ulici. Sem toga, postoji i ideja da se pojedini trolejbusi zamene elektrobusima, kao i da se vrati čuvena tramvajska trasa od Slavije do Kalemegdana.

 

Budući izgled Kosančićevog venca

 

Na dnu Kralja Petra, na mestu srušene barake, biće podignuta Gradska galerija u nivou Kosančićevog venca. Zamišljena je kao vidikovac sa pogledom na ušće.

 

– Galerija je vezana za lagum, koji je sam po sebi turistička atrakcija i koji će nam služiti da se liftom povežemo sa Karađorđevom ulicom – zaključuje Milutin Folić.

 

Studentski trg tek 2019.

 

Zatvaranje Vasine ulice i Studentskog trga očekuje se 2019. godine.

 

ez trolejbusa na Studentskom trgu

 

– Zbog proporcija Studentski trg bio je izazov za projektovanje, jer je on praktično nešto između ulice i trga. Ispred Etnografskog muzeja biće otvorena izložba eksponata, postavljena česma sa fontanom, a naspram spomenika Njegošu stajaće onaj posvećen Zoranu Đinđiću – navodi Folić.

 

Neće sve ulice biti zatvorene

 

Mnoge sugrađane pešačka zona brine zbog problema sa saobraćajem i parkingom.

 

Budući izgled Trga republike

 

Ulica carice Milice i deo Gračaničke, zatim Ivan Begova, Čubrina i deo Topličkog venca, kao i Maršala Birjuzova i Pop Lukina biće i dalje prohodne za saobraćaj. Rekonstruisana je garaža na Obilićevom vencu, a gradiće se nove na Trgu republike, Studentskom trgu i Kosančićevom vencu – dodaje Folić.

 

Izvor: Blic

 

 

Dodaj komentar

Click here to post a comment

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .