Diktafon

Drina Pešić: Radim samo ono u čemu uživam

 

Piše: Gordana Radisavljević – Jočić

Fotografije: privatna arhiva

 

Drina Pešić, solista baleta Narodnog pozorišta u Beogradu i autor i voditelj emisije Portet plus, koja se emituje na televiziji Naša, uspešno je spojila svoju ljubav prema umetnosti igre i novinarstvu.




Kaže da je to bio prirodan izbor, jer “kad rastete uz mamu balerinu i tatu novinara, i kad vidite šta dobro i loše nose te dve profesije, nekako je logično da ćete ili voleti ili nećete voleti baletsku umetnost i novinarstvo. Moja mama Borislava Durić je bila balerina, solista baleta u Sarajevu, a ja sam gledala sve njene predstave i zamišljala kako ću i ja tako jednog dana, a tata Muharem Durić je novinar, pa kao što sam bila stalno u pozorištu, isto tako sam čitala njegove tekstove. On mi je birao knjige koje treba da pročitam, a uveče smo čitali naglas zbog dikcije“, priseća se  Drina.

Kako je tekla vaša novinarska, a kako baletska karijera? Da li je jedna „trpela“ na račun druge?

Prvo je krenula baletska karijera to je bio moj san još uz mamu balerinu gledajući njen život u Pozorištu ja sam bila oduševljena i to sam sebi postavila za cilj vrlo rano sam znala šta ću biti kad porastem.

Novinarstvom tj televizijom sam počela kasnije da se bavim opet je i to bilo vezano za moju prvu ljubav iz bunta zašto se u medijima ne posvećuje dovoljno pažnje baletskoj umetnosti. Tako je moja prva emisija bila “Svet baleta” na tv Politika. I nastavilo se i još traje sada na tv Naša.  Takođe, sam shvatila da baletska karijera nažalost kratko traje i da moram nečim da se bavim i posle scene ali opet da ostanem na  sceni.

Nije trpela ni jedna ni druga karijera ja sam se televiziji posvećivala onoliko koliko mi je ostajalo vremena posle baleta sad se to menja ja sam i dalje aktivna balerina ali ne više i mlada balerina.

 

Kako je nastao koncept emisije Portet Plus?

Portret Plus je nastao pre pet godina iz priloga Portreta koji su bili deo jutarnjeg programa Televizije Sky Plus.

Ja sam navikla da kada nešto radim radim to ozbiljno i ne radim kratkoročne projekte da očekivala sam tako sebi uvek postavljam ciljeve.

Slikate portete ljudi koji se bave najrazličitijim profesijama, koji otvoreno govore o svom poslu. Na koji način birate goste?

Biram goste tako što pratim događaje uglavnom kulturne koliko mi to slobodno vreme dozvoljava i uvek ima zanimljivih ljudi koji nisu toliko prisutni u medijima a itekako imaju šta da kažu ali uvek se trudim i  jurim da u svakoj emisiji imam i jednu poznatu ličnost.

Zadivljuje lakoća sa kojom pričate o karijeri, planovima, skrivenim talentima, radostima svojih gostiju. Koliko je kultura govora važna u vašem poslu?

 Kultura govora, koliko ste pripremljeni sve se to vidi,  vaše obrazovanje, manir zapravo scena i kamera sve otkrivaju, pa tako imate igrače sa lepim manirom, igrače koji igraju muziku nisam pogrešila baš igraju muziku  i voditelje koji se lepo slikaju, imaju kulturu ponašanja i govora i one koji nemaju te kvalitete nažalost danas da bi ste uspeli nije važno koliko posedujete gore navedene kvalitete.

Šta je sa emisijom „Otvoreno o…“ koju ste vodili sa dr Jovanom Marićem?

Što se tiče emisije Otvoreno o trenutno idu reprize videćemo šta će biti emisija je izazvala veliko interesovanje.

Otvoreno ste progovorili o stanju u našem baletu, o položaju balteskih igrača. Da li se išta promenilo?

Jesam rekla sam svoje mišljenje javno o trenutnoj situaciji u beogradskom baletu i kao dugogodišnji član tog ansambla i sve više kao novinarka, nažalost ništa se nije promenilo ali ja mogu sebe da pogledam u ogledalu za razliku od mnogih koji svašta pričaju ali kad treba nešto da se uradi nema ih!

Niste zapostavili ni obrazovanje. Kako ste se opredelili za studije pedagogije na Filozofskom fakultetu?

Imala sam cilj u jednom trenutku da budem direktor baletske škole ili možda direktor beogradskog baleta zato sam upisala i diplomirala pedagogiju na Filozofskom fakultetu nisam odustala ali još je rano trenutno imam druge ciljeve.

Vodite školu baleta za devojčice?

 Par godina radim sa decom na Crvenom Krstu u Golubačkoj ulici u Igraonici Piccolo Mondo i u Mirijevu u Kud Sveti Sava i uživam radeći sa malom decom od 3-7 godina. Tek sad sam saznala neke stvari vezane za igru, npr. talenat za igru može se već videti kod deteta od tri godine.

Recite nam nešto o segmentu jutanjeg programa na STB „Na vrhovima prstiju“  koji kreirate sa svojim učenicama?

Mesec dana zahvaljujući Ivani Vučićević imamo segment u Jutarnjem programu tv Studio B nedeljom pod nazivom Na Vrhovima prstiju. Uživo ja sa mojim balerinicama pokazujem vežbe koje su zapravo baletske a koje može i trebalo bi svi da rade svakodnevno, dva puta nedeljno ili makar svake nedelje sa nama.

Koga biste ugostili u emisiji na iznenađenje gledalaca?

Naslikala bih portrete nekih  ljudi iz sveta estrade!

Šta biste poručili devojčicama koje sanjaju o tome da jednog dana postanu balerine, a šta mladima koji žele da zakorače u svet novinarstva?

Da bi ste uspeli u profesiji koju ste odabrali prvo treba da budete sigurni da zaista to želite, da radite ena sebi, da sebi uvek postavljate neke ciljeve pogotovo u profesijama kao što su balet i novinarstvo.  Ali nikad, nikad nemojte žrtvovati porodicu, decu zbog karijere. Moj najveći uspeh je naša Iskra a to sam shvatila kad sam postala mama.

Organizujete i razna modno-scenska događanja. Odakle Vam energija? Umorite li se nekada i zapitate sebe: “Drino, šta ti sve ovo treba”?

Često zapravo jednom godišnje organizujem događaj pod nazivom Veče baleta i mode već pet godina opet zbog promocije igre ali i mešanja pozorišne i modne publike. Nedavno sam pomogla u organizaciji revije Davida Stevanovića revije bundi u Hayatu i uživala sam ja radim samo ono u čemu uživam.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .