Događaji

CZKD: Nevermind 40, Pank u Muzičkom bioskopu Jovana Bačkulje

 

 

Komemorativni skupovi i spektakli povodom 40. rođendana panka u 2016. godini širom sveta, pri čemu je najveći – onaj u Londonu – podržala upravo kraljica Elizabeta, izazivaju nas na kontra-govor, na otimanje panka kao resursa budućnosti iz zagrljaja muzejskih vitrina u kojima su izložene majice Sex Pistolsa i u kojima je simbolički ovaj pokret uzapćen.

 

Danas se analitičari uglavnom slažu da je do ogromnog socijalnog i ekonomskog raslojavanja, čije vulgarno jasne rezultate danas živimo, došlo upravo sredinom 70-ih, i u razmatranju konteksta ovog poraza posleratne vizije drugačijeg pravednijeg sveta, mi ćemo se baviti onim što je pank učinilo prelomom, subverzijom i pobunom, javnim, kritičkim raskidom sa licemernim, zvaničnim ali i tadašnjim kooptiranim kontrakulturnim narativima.

 

Beyond good and evil – S one strane dobra i zla

 

The Sex Pistols

Kakve veze imaju jedan arheolog, jedna soba u Denmark Street i rast cena nekretnina u Londonu? Koji su politički profili prvog i drugog talasa panka, pa nam je ovaj proces amortizacije toliko ružan? Mićun Ristić, Aleksandra Sekulić i domaćin Jovan Bačkulja otvaraju u sredu 8. novembra u Muzičkom bioskopu Jovana Bačkulje ciklus povodom 40. rođendana panka pod zajedničkim naslovom Nevermind 40 . Ciklus se nastavlja svake srede u 19 časova (15. novembar,  22. novembar,  29. novembar).

 

“Ciklus Nevermind 40 daje vam instrukciju za čitanje naših programa: Ne obraćajte pažnju na starost ove pobune jer i dalje je aktuelna, kao i: Ne obraćajte pažnju na spektakle koji pank sahranjuju u staklene vitrine. Zajedno ćemo napraviti vodič kroz dostupne filmove i ostalu građu na internetu, osmislićemo način da se fragmentisanoj i mistifikovanoj priči o pubuni oporavi kontekst”, piše u najavi.

 

Pank u SFRJ

 

Pekinška patka

Posebno ćemo se osvrnuti i na recepciju i produkciju u SFRJ, odnosno na onovremeni i savremeni veoma specifični politički kontekst koji bitno usložnjava našu priču, posebno kada je čitamo sa kraja i možemo posmatrati duge linije razvoja ideja i muzičkih eksperimenata. Uređuje: Jovan Bačkulja

 

 

Postpank


Ono što se zove post-punk otrglo se bilo kakvoj drugačijoj kategorizaciji, jer je otvoreni prostor slobode i nezavisne scene, posle ritualnog ubistva rokenrola koje su uspešno obavili prvi i drugi talas panka, bio uzavreo od ideja i eksperimenata koji su promenili mnogo toga, a negde i sve. Uređuje ceo tim, u konsultacijama sa Kojom (Dušan Kojić) i u saradnji sa publikom.

 

Holidays in the Sun

 

 

Džon Lajdon

Džon Lajdon je autor pesama koje su potresle državu, narod, ali nikada dovoljno institucionalnu poeziju. Da li je Holidays in the Sun možda najbolja pesma Hladnog rata? Kako danas oživeti značenje pesama grupe Stiff Litle Fingers, a kako one od Sham 69? Zašto su tekstovi Gang of Four i Pop Group danas tako moćni? Urednici: Aleksandra Sekulić i Ivan Velisavljević

 

Upozorenje: nemojte donositi memorabilije, a nećete ih ni zateći. Ovaj ciklus biće namenjen kritičkom mišljenju, a ne memorijalizaciji. Ako ne uspemo, napravićemo izložbu sa vitrinama i mrtvim uspomenama.

 

Dobrodošli su snimci (audio i video) koje možemo razmotriti za digitalizaciju i analizu u programu, inače koristimo filmove, spotove, arhivu i ostale materijale koji su dostupni na internetu i zajedno pravimo vodič kroz fragmentisanu istoriju panka, po internetu razbacanu i dekontekstualizovanu.

 

Program CZKD Bioskop 2017 podržalo je Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije.

 

Ilustracija: Marijana Markoska. radovi sa izložbe Dva zida 2016.

 

 

NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .