Događaji

Uspeh dolazi kada se kaže ja mogu, a ne mi ne možemo: I KAIZEN KONGRES SRBIJA

 

 28 i 29. septembra održan je u Beogradu i I Kongres KAIZEN SRBIJA

 

Piše: Biljana Maksimović

 

 

Uprkos uvreženom mišljenju da sve što potiče iz Japanu nosi patinu, da su mudrost brusili vekovi, a iskustvo taloženo vremenom i strpljenjem, KAIZEN je moderna teorija u korpusu poslovne filozofije, nastala krajem prošlog veka. U sebi sadrži i imanetne težnje japanske škole mišljenja da se kroz kretanje, usavršavanje i preoražaj svakog pojedinačnog  unapređuje celina. I etimološko određenje znakovito govori o suštini.

 

Kaizen je kovanica od dve reči koje na japanskom znače promenu i boljitak. Neprestani prosperitet, ne kao cilj po sebi i za sebe, već ontološka pretpostavka opstanka. Nijedan dan bez promena je sintagma koja nije postala profana, već motivišuća determinanta. Svaki cilj otvara ventil snaga koje su u nama stav je utemeljivača koncepta. Svi instrumnti i sve tehnike podređeni su potrebi da svako stekne relevanciju u odlučivanju i da svako mesto dobija pun kapacitet ne samo kao radno, već i kao mesto sa koga se promišlja, utiče i menja.

 

Efekti grupne dinamike deluju stimulativno. Set pitanja o tome kakav viši smisao ima to što radimo, kome koristi, može li izmena i meni nešto doneti postaju okosnice i misaonih i operativnih radnji. Primenom mera koje otvaraju sve prostore komunikacije i daju legitimitet da apsolutno svaki učesnik procesa može uticati, povećava i osećaj lične vrednosti radnika i zaokružike njihovu samoaktuelizaciju. Vertikalni i horizontalni komunikacioni kanali su stalno otvoreni.

 

Pored uvaženog gosta gospodina Kimno Jarvinem, direktora KAIZEN institute Finland, među učesnicima bili su i menadžeri vodećih kompanija koje posluju u Srbiji: Tetra Pak, Magna Seating, NIS, HENKEL Srbija, JTI, CARLSBERG, COOPER TIRES SERBIA;Nectar, Mil Šped, British amrican tobacco,Knja Milos, Delhaye, Carleberg, Imlek, Norma Group, Continental, Mishelin, Dr Oetker

 

Bojan Šćepanović

U periodu za nama koji je obeležen i velikom ekonomskom krizom u prvoj dekadi XXI veka, elementi novoustanovljene poslovne filozofije pokazali su punu vitalnost i umnogome dopineli da stagnantna faza bue kratkotrajna i bez trajnih reprekusija na sistem. Ubrzali su i eliminisanje nepotrebnih radnji, procedura, svih stvari koje su remetile samo stvaranje.

 

Srbija, kada smo kod stereotipa i predubeđenja važi za zemlju u kojoj se pomene vrše po diktatu, kao istorijska nužnost ili necelovito, nekritično i nesistematično implementiraju tuđa iskustva. Ipak, 2016. godine anticipirajući znacaj i uviđajući da u mnogim industrijama nalazi primenu i efektuira se u nečemu realnom, merljivom i opipljivom, Bojan Šćepanović osniva Kaizen insititut Srbija.

 

28. i 29. septembra održan je u Beogradu I Kongres KAIZEN SRBIJA. Kongresno dešavanje obuhvatalo je panel diskusije, tematske ragovore i posetu fabrici TETRAPAK u Gornjem Milanovcu.

 

Zajednički imenitelj svih diskusija je da za primenu metoda i tehnika nije prepreka u tehničkoj oprmljenosti, nedostatku ljudskih resursa ili suženoj materijalnoj bazi, već u svesti ljudi i motivisanosti. Otpori karakteristični za nove tehnologije, znanja i veštine ukazuju se u praksi i kod implemntacije. Međutim, mnogo brže i efikasnije zaposleni modifikuju svoje obrasce ponasašanja, zato sto i sam boljitak nije deklarativno obećanje i nešto u zoni očekivanog, nedosanjanog.

 

Strane kompanije koje posluju u Srbiji preneli su svoja znanja i iskustva iz ove oblasti i primenjuju ih ovde uz uvažavanje specifičnosti poslovanja u postojećem poslovnom ambijentu. Sublimirana ocena iz njihove prspektive je da je to doprinelo uređenosti unutar kompanija, racionalnosti i povećanoj odgovornosti. Ne postoji prateći set sankcija kojim se kažnjava nesprovođenje, jednotavno svako pojedinačno pronalazi razloge participiranja u kriranju odluka, načina, promena. Ponuđena je mogućnost da svaki radnik sagleda svoje mesto, predlozi izmene i utiče na promene. Plastično opisan je primer iz fabrike Knjaz Miloš u kojoj je radnik uposlen na mašini za punjenje uvideo da debljina etikete utiče na brzinu rada mašine, kada je korekcija obavljena ispostavilo se kao tačno zapažanje i povećala brzina.

 

 

 

 

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .