Magazin Putovanja

Saznajemo: Ryanair od novembra dozvoljava samo jedan besplatni ručni prtljag u avionu

 

 

Većina putnika irske niskotarifne aviokompanije Ryanair od novembra više neće moći da unese u avion dva komada ručnog prtljaga.

 

 

Kako navodi ta aviokompanija, putnici će od 1. novembra moći da unesu u avion samo mali prtljag, kao što je ručna torba ili torba za laptop, dok će prtljag u koferu morati da bude prosleđen u teretni deo aviona.

 

 

Ipak, jedino će putnicima sa prioritetom ukrcavanja, koji plate dodatnih pet funti, biti dozvoljeno da unesu dve torbe u putničku kabinu.

 

 

Aviokompanija navela je da je do te odluke došla kako bi se smanjilo kašnjenje aviona, jer je previše putnika unosilo dve torbe u avion, za koje nije bilo mesto u kabinama.

 

 

Ryanair je, takođe, objavio da će smanjiti naknade za veće torbe sa 35 na 25 funti, kako bi ohrabrili svoje putnike da za teretni deo prijave aviona više prtljaga.

 

 

Aviokompanija će takođe povećati težinu prtljaga za teretni deo aviona sa 15 na 20 kilograma.

 

 

Razlika između niskotarifnih i klasičnih aviokompanija

 

 

Osnovna razlika između niskotarifnih takozvanih „low-cost“ aviokompanija i običnih je u tome što niskotarifne kompanije minimalizuju troškove na sve moguće načine. Ti kompromisi ne utiču na sigurnost leta, ali utiču na komfor putnika i iziskuje moguće dodatne troškove. Pre odlučivanja za put „low-cost“ kompanijom trebate uporediti šta dobijate, a šta gubite letenjem takvom avio-kompanijom u odnosu na klasičnu.

 

Na primer „low-cost“ kompanije imaju samo jednu klasu u kojoj se nalaze svi putnici, i broj sedišta je povećan da bi se maksimizirao profit. Tako se gubi određen komfor ali se smanjuje cena karte. Takođe, niskotarifne kompanije uglavnom prodaju karte putem interneta i ne poseduju svoja predstavništva već im se možete žaliti i obraćati samo putem interneta, a ne i lično u predstavništvu kao kod klasičnih avio-kompanija.

 

Ručni prtljag je besplatan za klasične avio kompanije i „low-cost“ ali odstupanje dimenzija se ne toleriše kod „low-costa“ te se odmah moraju evidentirati i ubaciti kao registrovan teret koji košta znatno skuplje nego kod klasičnih avio-kompanije.

 

Takođe, „low-cost“ kompanije često lete do sporednih aerodroma da bi let bio jeftiniji zbog nižih aerodromskih taksi, ali ta prednost može biti i nedostatak jer prevoz od sporednog aerodroma do grada može koštati i više nego što ste uštedeli kupovinom karte niskotarofne avio-kompanije u odnosu na klasičnu.

 

U okviru niskotarifnih kompanija karte nije uključena hrana i piće, te se ona dodatno plaća i predstavlja dodatan izvor novca niskobudžetnih avio-kompaniji.

 

Ako rezervišete kartu kod nsikotarifnih kompanije nekoliko meseci pred let ona može koštati znatno jeftinije nego karta kod klasičnog avio-prevoznika, ali tako isto ako kupujete kartu pred sam let ona može koštati znatno više kod „low-cost“ kompanije.

 

Dodaj komentar

Click here to post a comment

NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .