Kultura

Izložba “Oko umetnika”: Skuplture kao inspiracija za nova umetnička dela

 

Fotografije: Aleksandar Jočić

 

Izložba fotografija “Oko umetnika” otvorena je do 18. septembra u holu Narodne banke Srbije (Nemanjina 17). Ovo je sedma po redu izložba savremene fotografije, sa motivima urbanih prostora, koju organizuje Institut za studije kulture i hrišćanstva.

 

Na izožbi “Oko umetnika” predstavljena su dela mladih fotografa: Ivane Todorović, Tijane Lubure, Jana Valoa, Aleksandra Dedića i Bojana Džodana. Oni su publici ponudili  svoje viđenje nekih od najznačajnijih vajarskih dela XX veka ostvarenih na teritoriji Srbije, sa fokusom na teme svetlosti, teksture, forme i fizičkog konteksta dela.

 

Otvarajući izložbu dr Zorica Tomić je rekla, između ostalog, da je ovo sjajna prilika da posetioci zastanu i pogledaju vajarska dela i spomenike pored kojih prolaze svakodnevno. Skupture koje su bile inspiracija umetnicima su: Igrali se konji vrani, Skupština Republike Srbije, Beograd (Toma Rosandić), Kompozicija, Petrovaradinska tvrđava, Novi Sad (Olga Jančić), Ranjenik, park JDP-a, Beograd (Vanja Raduš), Petar Petrović Njegoš, Beograd (Sreten Stojanović), Spomenik oslobodiocima Niša (Antun Augustinčić), Spomenik neznanom junaku, Avala (Ivan Meštrović) i Sedeći ženski akt, park Manjež, Beograd (Risto Stijović).

 

Novo gledanje na umetnost

 

Na otvranju 4. septembra posetioci su mogli da čuju Classico String Quartet koji čine: Margo Ivanović-Režk, Emilija Mladenović, Ena Vaganek i Leontina Martic.

 

Otvarajući izložbu Danijela Marković, potpredsednica Instituta za studije kulture i hrišćanstva podsetila je da je izložba „Oko umetnika“ nastala iz želje da se publici koja živi i posećuje Beograd i široj kulturnoj javnost predstave skuplture koje predstavljaju inspiraciju za nova umetnička dela – fotografije savremenih fotografa Srbije.

 

Fotografi su bili pozvani da kroz objektive svojih fotoaparata interpretiraju neka od najznačajnijih skulptura u javnom prostoru na teritoriji Srbije. Medij fotografije je tako postao medij novog gledanja na umetnička ostvarenja prošlosti koja, zajedno sa okruženjem u kom se nalaze, oblikuju naše urbane prostore. Fotografi su mogli bez ograničenja, ponuditi svoje viđenje dela nekih od najznačajnijih skulptorskih dela XX veka koje se nalaze u javnom prostoru na teritoriji Srbije.

 

 

Kategorije