Fotografije: Aleksandar Jočić
U galerijskom prostoru Kulturnog centra Begrada sinoć je otvorena izložba Male priče Dejvida Linča. Reč je 56 crno-belih foto-montaža ili foto-grafika koje je slavni reditelj je uradio za izložbu premijerno prikazanu pre tri godine u Evropskoj kući fotografije u Parizu. Radovi Linča stigli su u Beograd zahvaljujući njegovom ličnom poznanstvu sa Vojinom Vojom Mitrovićem, foto-laborantom iz Pariza srpskog porekla koji je, sa čuvenim kolegom Torosom Aladjadijanom, zaslužan za vrhunsku izradu Linčovih slika.
Kuustosi izložbe su Miroslav Karić i Vesna Danilović.
Otvarajući izložbu kustos i autor teksta u katalogu Miroslav Karić prisetio se svog diplomskog rada u kome se između ostalog bavio kultnim Linčovim ostvarenjem „Eraserhead“ i rekao da su „Male priče“ svojevrsni fotografski eksperiment i da to nisu fotografije u klasičnom smislu već foto-kolaži, foto-montaže, foto-grafike.
On je rekao da je Linč u jednom intervjuu na pitanje zašto crno-bela tehnika, odgovorio da time želi da ih odvoji od stvarnosti.
Vršilac dužnosti direktora Kulturnog centra Beograda Gordana Goncić kazala je da su vođeni idejom Dejvida Linča da svakog dana treba sebi da poklonimo nešto neočekivano, izložbu, želeli da poklone Beograđanima i gostima srpske prestonice kao neočekivani poklon.
Dejvid Linč
Poznat po svojim nadrealnim filmovima, Linč je razvio svoj jedinstveni vizualni stil. Filmove Dejvida Linča karakteriše nadrealistički pristup, odnosno specifičan aranžman sekvenci, na granici sna i jave, koje se često preklapaju, tako da je teško razdvojiti realno od irealnog. Nadrealni i u mnogim slučajevima nasilni elementi njegovih filmova stekli su reputaciju da gledaoce „zastrašuju, vređaju i dovode u zabunu“.
Muzika u njegovim filmovima je veoma pažljivo izabrana i često stvarana za svaki film na bazi montaže i ritma sekvenci slika.
Kada govori o svom stvaralaštvu, sam Linč ga definiše kao intuitivno istraživanje našeg „drugog ja“, naših snova, strahovanja i predrasuda, koja nisu očigledna na prvi pogled. Intuiciju definiše kao integralni sklop intelekta i emocije, razmišljanja i osećanja.
Izložba, čiji su kustosi i Patris Forest, Žan-Lik Monteroso i Pjer Pasobon i koju su producirali galerija „Item“ iz Pariza i Evropska kuća fotografije, biće otvorena u sva tri galerijska prostora KCB-a do 30. septembra.
Prateći događaji
Subota, 2.9. u 13h – Galerija Artget
Prezentacija i razgovor: Kako su nastale „Male priče“
Govore: Vojin Voja Mitrović i Toros Aladjadijan (Pariz), foto-laboranti
Četvrtak, 7.9. u 19h – Galerija Artget
Predavanje: Ispod površine… – Vizelni umetnik Dejvid Linč
Predavač: Miroslav Karić, istoričar umetnosti
Subota, 9.9. 13-16h – Galerija Artger
KCB radionica za mlade: Dejvid Linč
Radionicu vodi Ana Nedeljković, vizuelna umetnica
Utorak 19.9. u 19h – Galerija Artget
Razgovor: Male priče o Dejvidu Linču
Razgovaraju: Maja Uzelac, rediteljka, Petar Jevremović, psihoanalitičar i Zvonko Karanović, pisac
Petak, 29.9. u 19h – Galerija Artget
Razgovor: „Tvin Piks“: Šta se zapravo desilo?
Razgovaraju: Bojan Vuletić, filmski reditelj, Vladan Petković, filmski kritičar, Dragan Dimčić, filmski montažer i teoretičar. Razgovor vodi Stefan Arsenijević, filmski reditelj i urednik filmskog programa KCB.
Dodaj komentar