Naši postovi na društvenim mrežama mogu reći mnogo više o nama samima nego što smo to spremni da priznamo. Oni čak mogu signalizirati da nam je potrebna pomoć.
U skorašnjoj studiji grupa istraživača je otkrila da algoritam, ako označi nekoliko ključnih znakova prilikom Instagram postova, može dijagnostikovati depresiju efikasnije od doktora.
Kristofer M. Danfort sa Univerziteta u Vermontu i Endrju Ris sa Harvarda pogledali su više od 44.000 fotografija koje su postavljali učesnici studije (njih 166, a od kojih je kod 71 bila dijagnostikovana depresija). Istraživački tim je napravio alat koji je analizirao postove i identifikovao depresiju kroz markere određene prethodnom studijom, kao što su sklonost depresivnih ljudi da više vole sive, tamnije boje, i da pokazuju manje dokaza o društvenoj aktivnosti.
Boje nas otkrivaju
Otkrili su da su postovi depresivnih ljudi pre i posle dijagnostikovanja bili plavlji, tamniji ili u sivijim tonovima od zdravih ljudi. Ispostavilo se da depresivniji ljudi imaju više slika sa licima, ali su zdravi ljudi postovali slike sa više ljudi.
Depresija, takođe, tera ljude da manje koriste filtere u svojim postovima. A kada ih i koriste, najčešće je to Inkwell koji pretvara fotografije u crno-bele. Ljudi bez depresije su više koristili Valencia filter koji daje slikama sunčaniji izgled.
Istraživači su došli do zaključka da alat koji su dizajnirali tačno može da identifikuje koji su ljudi imali ili imaju depresiju, i to 30 odsto bolje nego lekari. Ovo je jedan od nekoliko obećavajućih eksperimenata koji su koristili veštačku inteligenciju za dijagnostikovanje mentalnih poremećaja.
Izvor: BIZLife
Dodaj komentar