Događaji

Dilan Dog: Tri decenije noćnih mora

 

U galeriji Polet u ponedeljak, 21. avgusta biće predstavljeno specijalno izdanje  stripa Dilan Dog: Majke i očevi.  Izdavačka  kuća Veseli četvrtak će tako obeležiti 30. rođendan kultnog stripa.

 

Na tribini posvećenoj Dilanu Dogu govoriće Nikola Dragomirović, Pavle Zelić i Dušan Mladenović. U nastavku večeri sledi projekcija horor komedijei iz 1994. Cemetery Man (I Dellamorte Dellamore).

 

Prvi broj stripa Dilan Dog (engl. Dylan Dog) Zora živih mrtvaca (L’alba dei morti viventi) izašao je u Italiji krajem oktobra 1986. i već posle nekoliko brojeva postigao veliku popularnost. Početkom devedesetih godina u celom svetu izlazio u mesečnom tiražu većem od 1.000.000 primeraka. U bivšoj Jugoslaviji objavljivao ga je novosadski Dnevnik. U Srbiji je 2006. Sistem Komiks objavio nekoliko strip albuma Dilan Dog – gigant, a od 14.02.2008. Dilana objavljuje izdavačka kuća Veseli četvrtak.

 

Dilana Doga, detektiva za horor osmislio je Ticijano Sklavi, a ilustrovao Anđelo Stano. Izdavač je Serđo Boneli Editore, tj. Boneli Komiks. Kad je Sklavi osetivši kreativni zamor napustio Dilana Doga u pisanje scenarija smenjivalo se nekoliko autora. Oni su samostalno, ili u saradnji sa Sklavijem, potpisivali Dilanove avanture. Tu su, između ostalih, Kjaveroti, Ruju, Minjak,Meda, Neri, a poslednjih godina uklјučili su se i Englez Robin Vud i spisatelјica Paola Barbato. Ipak, opšti je utisak kritičara da Dilan najsigurnije korača kroz svoj svet paranormalnog kada ga vodi njegov duhovni otac – Ticijano Sklavi.

 

Fizički lik i karakteristike Dilanu je dao jedan od najbolјih italijanskih strip crtača Klaudio Vila inspirisan likom engleskog glumca Ruperta Evereta u filmu Druga zemlјa (Another Country). Vila je bio zadužen i za osmišlјavanje prvih naslovnica. Po njegovom prestanku sa radom na Dilanu Dogu za kreiranje naslovnica zadužen je Anđelo Stano, koji je nacrtao i prvu epizodu serijala. Kao i kod scenarija i ovde se kasnije priklјučio niz sjajnih crtača koji serijalu daju prepoznatlјiv identitet, Među njima su Roi, Trigo, Ambrozini, Pikato, Minjola, Venturi, Kasertano, Brindisi, Frehieri, Montenari, Grasani..

 

Dilan Dog je dva puta doživeo filmsku adaptaciju: 1994. godine snimljen je film Dellamorte Dellamoreu režiji Mikelea Soavija i 2010. godine Dylan Dog: Dead of the night u režiji Kevina Endrjua.

 

Ko je Dilan Dog

 

On je bivši policajac Skotland Jarda, koji istražuje samo paranormalne pojave. Svoje usluge klijentima skromno naplaćuje zbog čega je uvek bez dovolјno novca.  Uvek isto obučen: crni sako, crvena košulјa i plave farmerke. Svoje prošlosti se ne seća. Hobiji su mu sklapanje maketa jedrenjaka i sviranje klarineta. U svoja, po pravilu potencijalno smrtonosna istraživanja ide naoružan oštrim intelektom, instinktom koji naziva šesto i po čulo i starinskim pištolјem koji nikada nema pri sebi. Ima i omilјenu izreku: Judo plesaču

Uz to on je bivši alkoholičar, vegetarijanac i okoreli zavodnik koga verenice redovno ostavljaju. Ime je dobio po poznatom engleskom pesniku Dilanu Tomasu.

 

Njegov pomoćnik i najbolji prijatelj je Gručo Marks, stvoren po uzoru na jednog od petorice braće Marks, poznatog komičara popularnog tridesetih i četrdesetih godina dvadesetog veka, dok je njegov drugi prijatelj, i svojevrsni čuvar od neprilika, inspektor Bloč.

 

Dilan i Gručo žive u ulici Krejven Roud 7, a zanimljivo je da u realnom svetu kafić koji se nalazi na ovoj adresi od 2013. godine nosi ime Dylan Dog. Radnja serijala u početku se odvijala uglavnom u Londonu, da bi se kasnije širila po celoj velikoj Britaniji i svetu.

 

 

 

 

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .