Kako je Gvinet Paltrou napravila IMPERIJU OD 250 MILIONA DOLARA

Kako je Gvinet Paltrou napravila IMPERIJU OD 250 MILIONA DOLARA

MediaSfera

 

 

Kada je gostovala kao predavač na Harvard biznis školi, sedeći zajedno sa učenicima za jednom od klupa, ona se ni po čemu nije razlikovala od drugih. Došla je bez ikakve pompe, noseći samo telefon u ruci. Sva mesta su bila popunjena, a neki od posetilaca su morali da sede na stepenicama ili duž zida. Onda se popela za katedru i počela da priča o biznisu i tome kako je jedino što je oduvek želela jeste da bude neko ko preporučuje stvari – ovo je priča o tome kako je Gvinet Paltrou sagradila svoju poslovnu imperiju, koja danas vredi 250 miliona dolara.




Kako je postala kapitalista, a da nije znala ni šta to znači

 

Prvo pojavljivanje njene kompanije „Goop“ je i bio upravo to – preporučivanje drugima. Davali su preporuke kuda da idete i šta da kupite kada dođete tamo, objavljivali snimke iz njene kuhinje sa receptima za ragu ili krofne sa bananom.

 

Jedne večeri, na zabavi u Londonu, kapitalista Džulijet Baubigni joj je rekla da „voli kako Goop radi“. Gvinet, koju svi njeni zaposleni zovu G.P. u tom trenutku nije ni znala šta znači biti kapitalista. Ali, Baubigni je postala „kuma“ njene kompanije. Podstakla je njenu viziju i kod Gvinet su počele da se javljaju misli o tome kako da unovči svoj posao.

 

U početku, Goop, koji nije tako imenovan samo zbog inicijala Gvinet Paltrou, već i zato što joj je neko rekao da su sve uspešne kompanije u svojim imenima imale duplo O, bila je brend za životni stil.

 

Goop proizvodi kao privilegija

 

G.P. nije želela da proširi svoje poslovanje. Insistirala je na tome da ponudi ljudima skupocene stvari poput kaputa od 800 dolara ili seta od 1.500 dolara. Zašto je Goop u potpunoj suprotnosti sa proizvodnjom za veliko tržište? Goop se vodio logikom da su lepe stvari ponekad skupe, da je sama mogućnost da dođete do lepih stvari rezultat velike privilegije, ali nedostatak te privilegije ne znači da ne bi trebalo da imate te stvari. Ako ovaj način razmišljanja bilo kome smeta uvek mogu da gledaju video materijal ili čitaju recepte sa sajta, verovala je.

 

Do trenutka kada je Gvinet držala predavanje na Harvardu, Goop je postao: proizvođač odeće, bjuti kompanija, centar za oglašavanje, izdavačka kuća i portal za informacije o zdravlju i isceljenju, a uskoro će postati i producent za TV-šou programe. U isto vreme Goop je bila kompanija za promociju alternativnih zdravstevnih, ali i intimnih i seksualnih saveta za dušu i telo. Nije postojala sfera koje Goop nije mogao da posluži.

 

– Želim da vam pomognem da rešite probleme, želim da budem dodatak vašem životu – navela je svojevremeno Gvinet Paltrou.

 

Goop sada vredi, prema izvoru bliskom kompaniji, blizu 250 miliona dolara.

 

Često je zbog svega navedenog bila optuživana za elitizam. Često se među studentima na pomenutom predavanju pominjalo pitanje kako je planirala da se posveti ljudima sa manjim prihodima. Tada je rekla „da je za nju ključno da ostanu ambiciozni, te da stvar nije u ceni, jer je sadržaj sajta uvek besplatan“. Ona je istakla da proizvodi nisu mogli da budu jeftiniji, da za svoje kreme biraju najbolje sastojke, a to kupci ne mogu dobiti po nižim cenama, te da se te stvari i ne prave za masovno tržište.

 

Kako je propala na oko savršena saradnja

 

Napravili su i magazin. Štampano izdanje magazina Goop je izlazilo po ceni od 15 dolara, proizvod je saradnje sa izdavačkom kućom „Konde Nast“. U početku, nakon objavljivanja sporazuma u aprilu 2017. sve je delovalo savršeno i izgledalo je da su Goop i Konde Nast prirodni partneri. Ipak, nije uspelo, prvenstveno zbog toga što izdavačka kuća nije želela da objavljuje neproverene vesti iz oblasti alternativne medicine i insistirali su da svaka vest iz oblasti medicine i velnesa bude potkrepljena nekim relevantnim naučnim istraživanjem. Goop jednostavno nije funkcionisao po principu istine, što njegovu osnivačicu nije preterano brinulo.

 

– Oni su kompanija koja je stvarno u tranziciji i radi stvari na staromodan način – objasnila je Gvinet. Razdvajanje je bilo prijateljsko, a razlaz se ticao pravila za izradu magazina, kojih se pridržavaju organizacije kao što je Konde Nast. Među pravilima se našlo i to da im nije bilo dozvoljeno da koriste magazin kao deo svoje strategije „kontekstualnog oglašavanja“, a Konde Nast ima „agnostički“ uređivački pristup. Kompanija objavljuje časopise, ali ne i kataloge. Goop je sa druge strane želeo da magazin bude prirodno produženje veb stranice, te da kupac magazina bude i njihov redovni kupac. Međutim, nije išlo.

 

Osude zbog lažnih saveta za lečenje

 

Pored elitizma, Goop se suočio i sa optužbama za lažno savetovanje u vezi sa alternativnim načinima lečenja, odnosno da su određeni proizvodi sumnjivog kvaliteta promovisani u svrhe izlečenja. Tako, Veće za bolje poslovne uslove je pokrenulo istraživanja u vezi sa lažnim reklamnim tvrdnjama o „životnim“ potencijalima proizvoda „Mun Đus“ koji se pojavio na sajtu kao ključan sastojak smutija koje Gvinet Paltrou pila svako jutro. Slična situacija se desila i sa reklamnim tvrdnjama da određeni proizvodi dovode do izlečenja upala, ali i pojediniha autoimunih bolesti, kada ih je „Trut in advertajzing“ prijavila advokatima u Santa Kruzu i Santa Klari.

 

Goop je bio kritikovan i za loše savete i promovisanje neistina preko svog sajta, jer su se pojedini korisnici sajta brinuli da su sami doveli do raka dojke noseći određene podmetače. Neke od neistinitih tvrdnji su bile „da su tamponi štapići smrti, te da EBV ne uzrokuje bolest štirne žlezde.

 

Ali uprkos svemu tome i nakon optužbi, promet Goop-a je bio sve veći, a to su tada nazivali „kulturnim vatrenim olujama“.

 

Goop je bio tema, a Gvinet žrtva

 

Što su uvrnutiji sadržaj prezentovali publici, to su čitaoci više posećivali sajt.

 

Goop je kritikovan od strane glavnih doktora sa optužbama za pseudolečenje, mnogi su govorili da više nije smešno, već opasno. Drugi su se pitali kako Gvinet Paltrou može da reši njihove probleme, kad je njen život komično bez problema. Ali, svaki put kada je postojala negativna priča o njoj ili njenoj kompaniji, na sajt je dolazilo sve više i više ljudi – najviše onih koji nisu mogli da nađu odgovore u tradicionalnoj medicini.

 

Napadi su dolazili sa svih strana, a Goop je bio bačen u blato, ali, oni se ne bi poterslio jer je „to blato puno minerala, sadrži selen koji pomaže i nedostaje funkciji štitne žlezde“.

 

Iz svakog problema su izašli na svoj način, a čini se da su ih napadi učinili još uspešnijima.

 

Izvor: New York Times, Blic