Stari savski most: RASTAVLJAJU GA U DELOVE i prebacuju na Adu

Stari savski most: RASTAVLJAJU GA U DELOVE i prebacuju na Adu

MediaSfera

 

Stari savski most biće rastavljen naredne godine, a zatim vodenim putem prebačen do nove lokacije, između novobeogradskih blokova i Ade Ciganlije, piše današnji „Blic“.





Ovaj delikatan projekat počeće čim bude završeno postavljanje šina preko Mosta na Adi da bi mogao da bude izmešten tramvajski saobraćaj. Akcija će po mnogo čemu biti jedinstvena, a kako tvrde stručnjaci, neće biti baš ni jeftina.

 

– Neko bi trebalo dobro da proceni ima li koristi od ukljanjanja Savskog mosta i prebacivanja konstrukcije na drugu lokaciju. Pod tim ne podrazumevam samo materijalnu isplativost, već šta će se uložiti, a šta dobiti. Inače, premeštanje nekog mosnog prelaza samo po sebi nije ništa loše – kaže za “Blic” Ivan Rašković iz Društva arhitekata Beograda.

 

Saobraćajni institut CIP po ugovoru ima zadatak ne samo da projektuje Novi savski most već i demontažu i premeštanje postojećeg.

 

 

 

– Ne znamo koliko će novca biti potrebno, ali svakako je izvesno da novi most košta tri puta više od premeštanja starog, a mislim da je daleko bolje da se postojeći prelaz upotrebi za takvu svrhu nego da se baci u staro gvožđe – navodi direktor CIP-a Milutin Ignjatović.

 

Mnogi ne mogu da zamisle kako će izgledati celokupna akcija… Ipak, nadležni tvrde da će Stari savski most u delovima biti prebačen do Ade Ciganlije.

 

– On će se kretati vodenim putem, trudićemo se da ga rastavimo na što veće delove. Ideja je da se ceo luk, odnosno ceo raspon od 105 metara premesti i ostavi raspon od 50 metara da se odjednom premesti – objasnio je za RTS Dejan Srejić, projektant u CIP-u.

 

U ovom institutu navode da “mostova u Beogradu nikad nije dosta”.

 

– Imajući u vidu u kakvom su stanju i koliko ih ima, ne vidim ništa sporno u vezi sa prebacivanjem mosta, niti tu može doći do nekih tehničkih problema. Ipak, prvo treba da se ispita teren, prevashodno zbog mogućih zaostalih eksplozivnih naprava, te od Grada zavisi kako će se dalje odvijati dinamika poslova – zaključuje Ignjatović.

 

 

 

Samo za pešake i bicikliste

 

Za Stari savski most su u opticaju bile dve varijante: da bude premešten između blokova i Ade Ciganlije ili između Zemuna i Lida. U svakom slučaju, njime više neće prolaziti motorna vozila, već će biti pretvoren u pešačko-biciklistički.

 

Londonski most u Arizoni

 

Dok Beograđane u 21. veku muči pitanje da li most na Savi treba pomeriti kilometar gore ili dole, istorija arhitekture pamti jedno mnogo zahtevnije transportovanje kontrukcije mosta sa londonske Temze do veštačkog jezera Havasu u američkoj državi Arizoni. Izgrađen 1830. u britanskoj prestonici, londonski most je hiljade kilometara dug put prešao 1967, a za prelaz je otvoren četiri godine kasnije.

 

Prvi put u Srbiji i okruženju

 

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić odluku gradske vlasti vidi kao “neobičnu i retku”.

 

– Praksa premeštanja mosnih prelaza nije zabeležena ni kod nas, ni kod zemalja u okruženju – kaže Vujanić, dodajući da će samo premeštanje bez dileme doneti velike izdatke.