Šta žene prvo primete na drugim ženama

Šta žene prvo primete na drugim ženama

MediaSfera

 

Piše: Gordana Radisavljević – Jočić

 

 

Lepa žena nikada ne sumnja u svoju inteligenciju; inteligentna žena uvek sumnja u svoju lepotu, Isidora Dankan.




Kada je reč o izgledu neke žene, pripadnice nežnijeg pola su mnogo veći kritičari od muškaraca. U svojim komentarima mnogo su surovije nego pripadnici „jačeg pola“. Šta je to što žene prvo primete na drugim ženama? Ne porede se žene samo sa licima sa malih i velikih ekrana. Porediće se i sa komšinicom, sa službenicom na šalteru, sa kasirkom, sa ostalim ženama koje stoje u redu u supermarketu, kolegice na poslu.

 

Istraživanja otkrivaju da je prva stvar koju žena primeti na drugoj ženi – linija. Dok odmeravaju drugu ženu prilikom upoznavanja, ili u gradskom prevozu, ili pogledom iz dosade šaraju po drugim putnicima,  “skeniraće” višak sala na stomaku, da li je „ova druga“ previše našminkana. Sledi zapažanje o modnom stilu, kosi, procena da li je „dotična“ preterala sa odlascima u solarijum i odmerava muškarca u njenom društvu.

 

 

Da se formira mišljenje o prolaznici potrebno je samo 20 sekundi, a gotovo sve su svesne da su i one predmet odmeravanja drugih žena. Devet od deset žena gleda svoje suparnice, a gotovo njih pola priznaje je da zavide drugim ženama na grudima, bilo da se radi o prijateljicama bilo o nepoznatim ženama.

 

 

 

Gde nestaše obline

 

 

I dok su se nekada žene udešavale da bi bile lepe, zavodljive “svojim muškarcima”, danas to čine da bi bile lepe sebi, ali i zbog takmičenja s drugim ženama. Jer, važno je naterati druge žene da im zavidele na izgledu. Zadivljeni pogledi drugih žena predstavljaju još jednu potvrdu njihove lepote, znak drugim ženama da su one toliko lepe da muškarci ne mogu a da ne gledaju za njima.

 

 

 

Danas živimo u kulturi koja neguje kult mršavih figura. Obline kao da smo svi zaboravili. Androgeni, manekenski izgled simbol je lepote, bogatstva i slave. Za mnoge, on je i jedini način života. Imati zategnuto telo, bez viška celulita i masnog tkiva, nateralo je mnoge u sale za vežbanje, ali i pod hirurški skalpel. Standardi koji se nameću ženama u tom svetu su mnogo stroži.

 

Bojim se da ih upravo same žene postavljaju. Pokazalo se da muškarci više vole žene “od krvi i mesa”, koje su izgubile određen broj kilograma. Doživljavaju ih kao otvorenije, prijateljski raspoložene i emocionalno stabilnije od mršavih žena. S druge strane, žene, budući da ne trpe konkurenciju, bivše debeljuce vide u negativnom svetlu i misle da su one nedisciplininovane, emotivno nestabilne, čak i lošije higijene. Na udaru nemilosrdnih ženskih očiju našle su se ovih toplih letnjih dana i noge, tako da dame koje se voze gradskim prevozom nepogrešvio utvrđuju da li su skoro bile na depilaciji, kod pedikira…

 

Narušeno samopouzdanje

 

Ne mogu a da ne pomenem film “Ogledalo ima dva lica”, koji je Barbara Strejsend producirala i režirala i u kojem glumi i glavnu ulogu. Ova romantična komedija istražuje moderne mitove lepote i seksa i kako oni utiču na veze. Rouz Morgan (Barbara Strejsend) i Gregori Larkin (Džef Bridžis) su profesori na Univerzitetu Kolumbija, koji stupaju u neuobičajeni bračni aranžman u kojem prijateljstvo i intelektualna strast treba da nadiđu seksualne porive. Međutim, kada on shvati da ga ona telesno privlači, stvari postaju zbunjujuće. Problem će nastati se ona iz ružnog pačeta pretvori u labuda.Mlađa sestra će joj ulazak u svet lepih žena poželeti rečima da će od sada sve žene posmatrati kao suparnice, da će se uvek pitati da li su lepše od nje.

 

 

 

 

Na žalost, sliku o sopstvenoj lepoti formiramo na osnovu reklamnih fotografija u novinama. Čuveni Loreal (L’Oréal) bio je svojevremeno prinuđen da povuče reklame u Velikoj Britaniji na kojima glumica Džulija Roberts i supermodel Kristi Turlington reklamiraju podloge za lice jer su bile previše obrađene u fotošopu. Damama, koje su uveliko ušle u petu deceniju, toliko su obradili lice u fotošopu da izgledaju kao u ranim dvadesetim. Proizvođačima je upućen apel da razmisle o tome da takve idealizovane slike narušavaju osećaj samopouzdanja kod žena: “Preterano retuširanje fotografija je nepošteno. Slike modela sa besprekornom kožom i savršenim, vitkim telom, preplavile su reklame, ali one ne odražavaju našu realnost. Vreme je da razmislite o tome kako takve idealizovane slike narušavaju osećaj samopouzdanja kod korisnica vaših proizvoda”.